Bursa Malaysia

top_rightads

Wednesday, August 28, 2013

Proton Yakin Atasi Sasaran Awal Jualan Suprima S Pada Bulan Pertama

21 Syawal 1434

NUSAJAYA, 27 Ogos , 2013- Proton Holdings Bhd yakin tempahan bagi model terbaharunya, Suprima S, akan melebihi sasaran awal sebanyak 750 unit bagi bulan pertama.

Ketua Pegawai Operasi (Komersial) Hisham Othman berkata sambutan untuk model hatchback itu begitu menggalakkan dan syarikat menerima ratusan tempahan walaupun baru seminggu diperkenalkan di pasaran.

"Dari apa yang kami perhatikan, pelanggan-pelanggan kami tertarik dengan reka bentuk luar model ini, styling, pilihan warna dan profil hatchbacknya.

"Apabila dipandu uji, mereka mendapati model ini juga bagus dari segi prestasinya," kata beliau kepada pemberita di sini, Selasa.

Hisham menjangka model hatchback berkenaan dapat menyumbang kira-kira 10 peratus daripada keseluruhan jualan bulanan Proton, berdasarkan minat yang semakin meningkat terhadap model jenis ini.

"Segmen hatchback di Malaysia merupakan salah satu pasaran khusus. Pengguna tempatan lebih gemar memiliki model-model sedan berbanding hatchback ini," katanya.

Beliau berkata model hatchback seperti Suprima S lebih digemari pengguna berkeluarga kecil.

Bagaimanapun, Hisham melihat pasaran hatchback meningkat setiap tahun dan menjadi semakin popular dalam kalangan pengguna kereta di Malaysia.

"Pasaran terbesar kami setakat ini adalah Malaysia, dan memang menjadi hasrat kami untuk mengeskport Suprima S ini ke pasaran luar seperti Australia, Indonesia, Brunei dan Thailand, seperti model-model kami sebelum ini.

Berita lanjut: BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...