Bursa Malaysia

top_rightads

Tuesday, August 27, 2013

Takaful Ikhlas Sasar Capai 14 Peratus Penguasaan Pasaran Tahun Ini

20 Syawal 1434

KUALA LUMPUR, 25 Ogos, 2013- Takaful Ikhlas Sdn Bhd (Takaful Ikhlas), unit kepada MNRB Holdings Bhd, berhasrat menguasai 14 peratus kepentingan pasaran menjelang akhir tahun, meningkat daripada 12 peratus tahun lepas.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif, Ab Latiff Abu Bakar berkata Takaful Ikhlas bercadang mengukuhkan lagi program-programnya dalam usaha mencapai penguasaan pasaran yang disasarkan itu.

"Kami cuba menempatkan prospektif yang betul dari segi strategi dan banyak lagi," kata beliau kepada Bernama.

Ab Latiff berkata Takaful Ikhlas sedang membangunkan pelan tindakan tiga tahun untuk mengukuhkan lagi penguasaan pasarannya.

Ia bercadang memberi tumpuan yang lebih kepada perniagaan agensi yang akan tertumpu kepada produk yang sesuai dengan keperluan pasaran.

"Kami berharap dengan meningkatnya penguasaan pasaran kami, ia akan menjuruskan kepada keputusan kewangan yang lebih baik dalam tahun kewangan berakhir 31 Mac, 2014," kata Ab Latiff.

Beliau turut menerangkan yang Takaful Ikhlas akan meningkatkan lagi sumbangan tahun kewangan perniagaan baharunya dalam usaha menjadi di kalangan dua peserta insurans terkemuka.

Berita lanjut:BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...