Bursa Malaysia

top_rightads

Monday, August 26, 2013

Mydin Lancar Pasar Raya Jenama Baharu

19 Syawal 1434

GEORGE TOWN, 23 Ogos , 2013- Mydin Mohamed Holdings Bhd, yang mencapai RM2.5 bilion dalam jualan pada tahun kewangan berakhir Mac 2013, sedang sibuk melancarkan pasar raya jenama baharu untuk golongan berpendapatan sederhana.

Pengarah eksekutifnya, Datuk Ameer Ali Mydin, berkata kumpulan itu telah mengenal pasti dua lokasi untuk jenama pasar raya baharu di Lembah Kelang, yang akan menawarkan keperluan asas dan barangan mampu milik.

Beliau, bagaimanapun, menolak untuk menamakan lokasinya kerana perbincangan dengan pemaju masih berjalan, sambil menambah bahawa nama pasar raya jenama baru itu masih belum dimuktamadkan.

"Jenama baharu itu adalah untuk kumpulan berpendapatan sederhana yang merupakan kumpulan yang besar di Malaysia. Kira-kira 70 peratus daripada populasi adalah golongan itu menjelang 2020.

"Jika kita tidak membuka satu pasar raya untuk golongan ini, kita akan ketinggalan," kata Ameer Ali kepada pemberita pada Persidangan Antarabangsa Akademi Pengurusan Asia ke-10 di sini Jumaat.

Jenama itu akan menjadi jenama ketiga syarikat itu selepas Mydin Wholesale, yang menumpukan kepada golongan berpendapatan rendah hingga sederhana dan SAM's Groceria, pasar raya premiumnya.

Ameer Ali berkata syarikat itu akan melabur antara RM6 juta dan RM8 juta untuk pasar raya itu.

Berita lanjut: BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...