Bursa Malaysia

top_rightads

Friday, August 30, 2013

Agrobank Keluar Zakat Perniagaan RM4.27 Juta

23 Syawal 1434

KUANTAN, 30 Ogos, 2013- Agrobank Berhad mengeluarkan zakat perniagaan berjumlah RM4.27 juta bagi tahun perniagaan 2011, kata Presiden merangkap Ketua Pegawai Eksekutifnya Datuk Wan Mohd Fadzmi Wan Othman.


Beliau berkata sebahagian daripada jumlah zakat tersebut telah diagihkan kepada pusat pungutan zakat negeri-negeri dan selebihnya diagihkan terus kepada golongan asnaf secara berperingkat.

"Ini termasuk sumbangan zakat kepada dua rumah kebajikan di Pahang iaitu Rumah Penyayang Tun Abdul Razak di Pekan dan Rumah Anak Yatim Baitul Husna di Bukit Sekilau, Kuantan," katanya pada majlis penyampaian zakat kepada rumah kebajikan tersebut dan majlis makan malam Agrobank di sini Khamis.

urut hadir dan menyampaikan sumbangan tersebut Pengerusi Agrobank Tan Sri Faizah Mohd Tahir.

Wan Mohd Fadzmi berkata kedua-dua rumah kebajikan berkenaan masing-masing menerima sumbangan RM5,000.

Dalam pada itu katanya selaras dengan pelaksanaan sistem Perbankan Islam sepenuhnya pada 2015, Agrobank akan menukar semua produk pembiayaan dan deposit sedia ada kepada produk berasaskan prinsip Syariah.

"Produk-produk baharu yang bakal dilancarkan tahun ini juga akan berlandaskan prinsip Syariah untuk kesinambungan pertumbuhan Perbankan Islam domestik, dan pada masa sama menggalakkan amalan perbankan beretika," katanya.

 Sumber Berita- BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...