Bursa Malaysia

top_rightads

Wednesday, September 18, 2013

Peneraju GLC Perlu Terap Jati Diri Melayu

12 Zulkaedah 1434

JOHOR BAHARU, 17 Sept, 2013- Pihak yang dipertanggungjawabkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk melaksanakan agenda Memperkasakan Ekonomi Melayu perlu menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan itu dengan sejujurnya.

Timbalan Pengerusi Tetap Umno Malaysia Datuk Mohamad Aziz berkata pihak yang terlibat termasuk mereka yang menerajui syarikat berkaitan kerajaan (GLC) perlu menyemai jati diri kemelayuan dalam diri mereka agar agenda itu dapat dijayakan dengan sempurna.

"Buat kerja dengan sejujurnya, jadi orang Melayu tulen dan rasakan diri itu Melayu, kalau ini (semangat Melayu) dapat dihayati, barulah gasasan ini dapat dilaksanakan.

"Jangan sesekali khianati amanah yang telah dipertanggungjawabkan, kalau rasa diri tidak mampu memikul amanah, sila letak jawatan," katanya kepada Bernama di sini Selasa.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas agenda Memperkasa Ekonomi Melayu yang dilancarkan Perdana Menteri, Sabtu lalu.

Lima teras utama itu ialah mendayakan modal insan Bumiputera, dan memantapkan pemilikan ekuiti Bumiputera dalam sektor korporat, memperkukuh pemilikan aset bukan kewangan Bumiputera, memperhebat keusahawanan dan perniagaan Bumiputera dan memantapkan ekosistem penyampaian perkhidmatan.

Dalam masa yang sama, Mohamad berkata kaum Bumiputera itu sendiri tidak harus berpeluk tubuh dan perlu merebut peluang yang terbentang luas ini untuk memajukan ekonomi diri, bangsa dan negara.

Sumber berita : BERNAMA

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...