Bursa Malaysia

top_rightads

Sunday, September 22, 2013

Kerajaan Mahu Lahir Lebih Ramai Usahawan Menerusi FKPMK

16 Zulkaedah 1434

KUALA LUMPUR, 21 Sept, 2013- Kerajaan berhasrat melahirkan lebih banyak usahawan belia menerusi Forum Kebangsaan Pemimpin Muda dan Keusahawanan (FKPMK), di samping mengatasi sasaran 5,000 usahawan yang ditetapkan di bawah 1Malaysia Entrepreneur (1MeT), kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan.

1MeT ialah salah satu inisiatif kerajaan menerusi Kementerian Kewangan bagi membantu usahawan muda memulakan atau mengembangkan perniagaan mereka.

Ahmad berkata FKPMK merupakan platform terbaharu yang diwujudkan oleh kerajaan dalam mendedahkan usahawan belia mengenai kepentingan kepimpinan dan keusahawanan.

"Ini tahun pertama FKPMK diadakan dan sambutan yang diterima amat menggalakkan dari pelbagai pihak. Kami berhasrat untuk menjadikan acara ini secara tahunan.

"Kesemua usahawan muda (yang telah berjaya dilahirkan setakat ini) akan dikumpulkan untuk menyertai Sidang Kemuncak Keusahawanan Global ke-4 (GES2013) pada bulan hadapan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan forum tersebut yang diadakan di sini, hari ini.

Menurutnya, FKPMK merupakan pra-majlis GES2013, acara antarabangsa yang bakal menyaksikan para pemimpin dunia, penyelidik dan usahawan berkumpul untuk berkongsi pengalaman, menjana idea dan berbincang mengenai bidang keusahawanan.

Berita lanjut: BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...