Bursa Malaysia

top_rightads

Wednesday, September 18, 2013

Kaji Selidik State Street Dedah Salah Faham Tentang Industri Pelaburan Alternatif

13 Zulkaedah 1434

SINGAPURA, 18 Sept, 2013- Para pelabur menerajui usaha dalam membentuk masa depan industri pelaburan alternatif, demikian menurut satu kaji selidik global oleh salah satu penyedia perkhidmatan kewangan utama dunia, State Street, yang akan diterbitkan tidak lama lagi.

Kaji selidik itu yang bertajuk "The Next Alternative: Thriving in a New Fund Environment" dijalankan secara kerjasama dengan Preqin, perunding penyelidikan utama melibatkan hampir 400 pengurus dana alternatif utama daripada dana lindung nilai, firma ekuiti swasta dan dana hartanah.

State Street dalam satu kenyataan berkata kaji selidik itu mendapati bahawa pengurus dana melihat pelabur mahukan ketelusan lebih tinggi, fi yang berpatutan dan kecairan lebih besar pada peringkat dana sebagai tiga daripada lima pemacu utama perubahan dalam tempoh lima tahun akan datang.

George Sullivan, Naib Presiden Eksekutif dan ketua global bahagian Penyelesaian Pelaburan Alternatif State Street berkata: "Pengurus aset alternatif yang mahu mewujudkan kelebihan kompetitif perlu mengimbangi memenuhi keperluan baharu daripada pelabur dan pengawal selia dan dalam masa yang sama memastikan prestasi dan operasi yang cemerlang."

Beliau berkata mengarusperdanakan kelas aset ini akan membantu membetulkan salah faham umum yang menjejaskan peluang bagi pelaburan dan juga pengurus dana.

Satu daripada salah faham umum tentang industri dana alternatif ialah pengurus dana alternatif enggan menawarkan ketelusan tentang prestasi dan risiko dana.

Realitinya pengurus melaporkan lebih banyak maklumat kepada pelabur, lebih kerap, dengan 44 peratus daripada mereka meningkatkan jumlah maklumat yang mereka lapor tentang pegangan, risiko dan prestasi mereka sejak 2008, manakala tambahan 16 peratus merancang berbuat demikian dalam tempoh lima tahun akan datang.

Sullivan berkata kaji selidik itu mengetengahkan perubahan utama yang berlaku serentak dengan pertumbuhan dan kematangan alternatif sebagai kelas aset dan menawarkan bayangan keadaan industri dalam tempoh lima tahun akan datang.

Sumber berita : BERNAMA

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...