Bursa Malaysia

top_rightads

Saturday, September 14, 2013

Geran Dan Peluang Untuk Usahawan Antara Inisiatif Perkasa Ekonomi Bumiputera

8 Zulkaedah 1434

KUALA LUMPUR, 13 Sept, 2013- Pelbagai bantuan dari segi geran dan peluang untuk usahawan muda dan usahawan Bumiputera bagi menembusi pasaran luar adalah antara inisiatif bagi memperkasa ekonomi Bumiputera yang bakal diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Sabtu.

Ketua Setiausaha Perbendaharaan Tan Sri Dr Mohd Irwan Serigar Abdullah berkata inisiatif berkenaan bagi mengupayakan golongan usahawan Bumiputera yang masih lagi jauh ketinggalan.

Beliau berkata kaum Bumiputera masih terkebelakang dari segi ekonomi, walaupun Malaysia telah mencapai kejayaan yang membanggakan.

Bagi menangani isu ini, beliau berkata, pelbagai insentif akan diumum Perdana Menteri untuk mengukuhkan kedudukan dan ekonomi Bumiputera secara keseluruhan.

"Dari segi jumlah (insentif) akan disentuh oleh Perdana Menteri esok, kita tunggu dan lihat," katanya kepada Bernama.

Najib yang juga Menteri Kewangan akan mengumumkan dasar bagi meningkatkan lagi penglibatan Bumiputera dalam ekonomi negara di Shah Alam.

Antara perkara yang bakal disentuh oleh Perdana Menteri ialah pembangunan modal insan, pemilikan ekuiti dan pemilikan tanah oleh Bumiputera.

"Banyak lagi aspek-aspek yang mana Bumiputera masih lagi ketinggalan berbanding kaum-kaum lain dan aspek-aspek tersebut akan diperkukuhkan dan diperkemaskan lagi," kata Mohd Irwan.

Semasa ditanya mengenai pembentangan Belanjawan 2014 pada Oktober ini, beliau berkata tumpuan akan diberikan kepada golongan berpendapatan rendah dan pertengahan.

Berita lanjut: BERNAMA

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...