Bursa Malaysia

top_rightads

Thursday, September 12, 2013

Prestasi Perniagaan Baharu Untuk Insurans Akan Meningkat Dalam Separuh Kedua 2013

6 Zulkaedah 1434

KUALA LUMPUR, 11 Sept , 2013- Prestasi perniagaan baharu untuk insurans dalam separuh kedua tahun ini dijangka memperlihatkan pertumbuhan positif di antara dua peratus dan lima peratus berikutan kadar penembusan insurans hayat yang rendah, kata Persatuan Insurans Hayat Malaysia (LIAM).

Presiden LIAM, Vincent Kwo berkata pasaran insurans hayat belum ditembusi secara meluas di Malaysia, dengan kadar penembusan pada masa ini untuk insurans hayat ialah 41.22 peratus.

Dengan kerajaan menyasarkan 75 peratus daripada populasi boleh diinsuranskan menjelang 2020, terdapatnya usaha bersama untuk merancakkan lagi pertumbuhan ini, kata beliau.

Bagaimanapun, prestasi perniagaan baharu untuk industri secara keseluruhannya mengalami beberapa pelarasan berikutan penyusunan semula portfolio yang dilaksanakan oleh beberapa peserta industri, kata Kwo.

Perniagaan baharu berkaitan pelaburan mencatatkan pertumbuhan memberangsangkan 4.8 peratus dalam separuh pertama tahun ini dengan rentak yang pantas berbanding 4.1 peratus pertumbuhan yang dicapai dalam suku pertama tahun ini, katanya dalam satu kenyataan.

Permintaan kukuh turut dicatatkan untuk insurans kesihatan dan perubatan ekoran kos penjagaan kesihatan yang melambung tinggi, kata beliau.

Kwo berkata orang ramai kian prihatin terhadap kelebihan untuk mempunyai polisi perubatan yang pastinya akan mengurangkan kos rawatan dan operasi pembedahan yang tinggi pada masa ini.

Jumlah tuntutan pembayaran untuk industri turun sedikit kepada RM2.9 bilion dalam separuh pertama tahun ini berbanding RM3.1 bilion dalam tempoh yang sama tahun lepas.

Mengenai prestasi perniagaan baharu, industri mencatatkan 5.9 peratus penurunan ke atas premium berwajaran dalam separuh pertama tahun ini.

Berita lanjut: BERNAMA

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...