Bursa Malaysia

top_rightads

Wednesday, September 25, 2013

Malaysia Punyai Prospek Cerah Bagi M&A (Penggabungan Dan Pengambilalihan)

19 Zulkaedah 1434

KUALA LUMPUR, 24 Sept (Bernama) -- Kroll, peneraju global dalam pengurangan dan respons risiko hari ini menyatakan Malaysia mempunyai prospek cerah dalam penggabungan dan pengambilalihan.

Ia berkata negara terus mencatatkan angka ekonomi kukuh, purata 5.5 peratus pertumbuhan keluaran dalam negara kasar dari 2000 hingga 2008 dan 4.0 peratus dalam tahun-tahun seterusnya susulan krisis global.

Surat berita suku tahunan terbaharu syarikat itu 'Spotlight Asia' bagi pengamal penggabungan dan pengambilalihan menumpukan kepada peluang dan cabaran melabur di Malaysia, satu daripada destinasi pelaburan utama Asia Tenggara.

Ia berkata tumpuan utama adalah pada sektor perkhidmatan kewangan negara, industri utama kepada ekonomi negara dan kejayaan sosial.

"Pengiktirafan daya tahan sektor ini telah membawa kepada peningkatan penggabungan dan pengambilalihan dalam ruang perkhidmatan kewangan ketika pemeroleh serantau dan antarabangsa menyasar mengukuhkan kehadiran di destinasi sibuk di Asia Tenggara ini," kata syarikat itu dalam satu kenyataan.

Pengarah Urusan Kroll bagi Asia Tenggara, Penelope Lepeudry berkata Malaysia merupakan pusat kewangan serantau yang berkembang pesat dengan rangkaian pencegahan pengubahan wang haram yang dibangunkan dengan baik.

"Berbanding dengan rantau itu, kerajaan dilihat sebagai lebih aktif memerangi penipuan kerana ia telah menubuhkan atau memudahkan pelaksanaan agensi anti penipuan," katanya.

Beliau juga berkata persekitaran kawal selia Malaysia juga semakin bertambah baik sejak kebelakangan ini, mewujudkan persekitaran lebih kondusif bagi pelabur asing untuk menjalankan perniagaan.

Berita lanjut: BERNAMA

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...