Bursa Malaysia

top_rightads

Friday, September 20, 2013

Kursus Mampu Bantu Tingkat Prestasi Usahawan

14 Zulkaedah 1434

KOTA KINABALU, 19 Sept , 2013- Kerajaan yakin kursus-kursus keusahawanan mampu meningkatkan prestasi usahawan tempatan, kata Pembantu Menteri Pembangunan Sumber dan Kemajuan Teknologi Maklumat Negeri Datuk Hamisa Samat.

"Pembangunan usahawan merupakan agenda nasional dan terpulanglah kepada usahawan untuk memanfaatkannya.

"Semuanya bergantung kepada usahawan untuk berubah dan memantapkan ilmu dan kemahiran berniaga. Kita bukan sahaja perlu menumpukan kepada inisiatif melahirkan usahawan semata-mata, malah perlu memberikan perhatian kepada usaha membentuk usahawan yang memiliki daya tahan dan daya saing yang tinggi," katanya.

Beliau berkata demikian semasa merasmikan penutupan Kursus Kontraktor Mencuci Bangunan dan Membersihkan Kawasan, di Kota Kinabalu Khamis.

Seramai 34 peserta menyertai kursus tiga hari anjuran Kementerian Pembangunan Sumber dan Kemajuan Teknologi Maklumat negeri itu.

Menurut Hamisa yang juga Wakil Rakyat kawasan Tanjong Batu, usahawan Bumiputera perlu mampu bertahan dan bersaing meskipun berhadapan persekitaran ekonomi yang perlahan yang tidak menyokong pengembangan perniagaan mereka.

"Kejayaan masa hadapan terletak di tangan para peserta untuk membentuk dan melakar kejayaan yang akan dikenang oleh generasi datang. Setiap peluang di depan mata haruslah direbut dan jangan sesekali mensia-siakan peluang itu," katanya.

Beliau berkata untuk berjaya peniaga perlu lebih berdisiplin dan sentiasa bersikap proaktif, inovatif dan kreatif dalam perniagaan di samping tidak mengabaikan risiko perniagaan.

Berita lanjut: BERNAMA

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...