Bursa Malaysia

top_rightads

Tuesday, September 24, 2013

Khazanah Terima Anugerah Global Bagi Kepimpinan Inovasi Berwawasan

18 Zulkaedah 1434

SAN FRANCISCO, 23 Sept, 2013- Khazanah Nasional Berhad, dana pelaburan strategik kerajaan Malaysia, menerima anugerah global bagi kepimpinan inovasi berwawasan daripada Frost & Sullivan, firma perunding perniagaan global, atas usaha perintis yang dilakukan Khazanah sebagai pemangkin dan penggerak ekonomi di Malaysia.

Anugerah berprestij itu mengiktiraf peranan kepimpinan Khazanah mentransformasikan Syarikat-syarikat Berkaitan Kerajaan (GLCs), mengembangkan jenama Malayia di peringkat serantau dan global, dan pendekatan berwawasan bagi pembangunan ekonomi melalui Iskandar Malaysia.

Anugerah itu disampaikan Pengerusi Frost & Sullivan David Frigstad kepada pengarah urusan Khazanah, Tan Sri Azman Mokhtar dan disaksikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, pada majlis perasmian pejabat Khazanah Americas Incorporated di San Francisco pada Ahad.

Turut hadir isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor; Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek; Menteri Pendidikan Kedua Datuk Seri Idris Jusoh; Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Datuk Dr Ewon Ebin; Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, dan pengarah Pejabat Datuk Bandar bagi Perniagaan dan Perdagangan San Francisco Mark Chandler.

Bercakap kepada pemberita kemudian, Frigstad berkata ini merupakan kali pertama firma itu menyampaikan anugerah seumpama itu.

Firma yang berpangkalan di Mountain View, California, telah membuat kajian dua tahun sebelum memutuskan memberikan anugerah itu kepada Khazanah, katanya.

Beliau berkata firma itu telah membuat perbandingan di antara Khazanah dan GLC yang sama di seluruh dunia dan mereka begitu kagum dengan amalan terbaik Khazanah dari segi memenuhi keperluan pihak-pihak berkepentingan, rakyat dan pelabur.

Berita lanjut: BERNAMA

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...