Bursa Malaysia

top_rightads

Monday, September 23, 2013

Kerajaan Ambil Langkah Hapuskan Kehadiran Orang Tengah Dalam Perniagaan

18 Zulkaedah 1434

KUALA LUMPUR, 23 Sept , 2013- Kerajaan akan mengambil langkah untuk menghapuskan kehadiran orang tengah dalam perniagaan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Paul Low Seng Kuan pada Isnin.

Beliau berkata kehadiran orang tengah menaikkan kos menjalankan perniagaan, kerana mereka mengambil komisen tanpa menambah nilai kepada perniagaan.

"Ia adalah satu contoh rasuah yang amat dibimbangkan oleh kerajaan," katanya kepada pemberita selepas membuka Persidangan Kebangsaan Audit Dalaman di sini.

Low berkata sungguhpun isu itu adalah kompleks, kerajaan akan melihat semula isu itu untuk memastikan perniagaan berjalan secara telus.

"Kerajaan akan melihat secara menyeluruh tentang isu itu dan bertindak mengikut peraturan dan kriteria.

"Rasuah diamalkan dalam hampir semua bidang di Malaysia. Sektor pembangunan akan menjadi sektor pertama yang akan diberi perhatian oleh kerajaan.

"Ini selaras dengan hasrat kerajaan untuk meningkatkan pemantauan untuk projek mega.

"Projek terpilih bernilai lebih RM500 juta dan dianggap sebagai berisiko tinggi dalam terma tadbir urus akan dipantau oleh kumpulan penyelia yang terdiri daripada wakil termasuk Suruhanjaya Anti Rasuah Malaysia dan Ketua Juruaudit Negara.

Berita lanjut: BERNAMA

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...