Bursa Malaysia

top_rightads

Saturday, September 14, 2013

Ekonomi Bumiputera Diperkasa, Limpahan Faedah Dinikmati Semua

8 Zulkaedah 1434

KUALA LUMPUR, 13 Sept, 2013- Ekonomi 67 peratus penduduk negara ini yang terdiri daripada Bumiputera, perlu terus diperkasakan memandangkan pengukuhan golongan itu akan mewujudkan limpahan manfaat yang boleh menguntungkan semua.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dijadual mengumumkan dasar-dasar bagi memperkasa ekonomi Bumiputera seiring usaha merealisasikan Malaysia menjadi negara berpendapatan tinggi dalam tempoh kurang tujuh tahun, esok.

Najib yang juga Menteri Kewangan, dijangka menyentuh aspek pembangunan modal insan, pemilikan ekuiti dan hartanah oleh Bumiputera.

Intipati penting dalam memastikan kejayaan pemerkasaan kali ini ialah pelaksanaan berkesan di setiap peringkat.

Sebelum ini, telah banyak dasar-dasar yang baik diperkenalkan, namun pelaksanaan yang lemah dari sudut bekalan rangkaian telah merencatkan pengukuhan itu.

Oleh itu komitmen jitu dituntut daripada setiap pihak, bukan sahaja di peringkat persekutuan malah di peringkat negeri, bagi melahirkan usahawan Bumiputera tulen.

Komitmen setiap agensi dan institusi yang terlibat dalam usaha memperkasakan ekonomi Bumiputera juga harus dituntut bagi memastikan usaha mereka lebih efektif.

Dasar-dasar pemerkasaan ini harus dilihat dalam konteks yang lebih luas dan positif kerana ia diberikan tanpa menarik bantuan terdahulu yang dinikmati oleh setiap lapisan bangsa di negara ini.

Berita lanjut: BERNAMA

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...