Bursa Malaysia

top_rightads

Saturday, September 28, 2013

Edaran Vita Cat Rancang Keluarkan Vaksin Halal Dalam Tempoh Dua Tahun

22 Zulkaedah 1434

KUALA LUMPUR, 28 Sept, 2013- Edaran Vita Cat Sdn Bhd, pengusaha tunggal makanan kucing halal di Malaysia, bakal mengeluarkan vaksin haiwan peliharaan dan ternakan yang halal untuk pasaran tempatan, dalam tempoh dua tahun akan datang.

Pengerusinya Datuk Halim Baba berkata syarikat bekerjasama dengan Universiti Kasetsart, Thailand dan Kementerian Pertanian Thailand, untuk mengeluarkan vaksin ini.

"Kami merancang untuk mengeluarkannya pada tahun 2015 atas jenama Vita Vet pada harga yang lebih murah dari yang ada di pasaran sekarang," kata beliau kepada Bernama.

Halim berkata kebanyakan vaksin yang ada di pasaran sekarang ini dibawa masuk dari Thailand, Taiwan dan Itali dan biasanya datang dalam kuantiti yang besar dan mahal.

Sementara itu, syarikat juga merancang untuk mengeluarkan lima produk baharu menjelang hujung tahun ini.

Antara produk-produk yang akan dikeluarkan ialah makanan kucing berperisa ayam, kumbahan kucing menggunakan kenaf, makanan basah daging ayam dan kambing biri-biri serta semburan kucing tanpa-alahan.

Vita Cat, satu-satunya syarikat tempatan yang menghasilkan makanan halal kucing di Malaysia merupakan sebuah perusahaan kecil dan sederhana yang ditubuhkan pada 2007 dan memulakan pengeluaran dua tahun selepas itu.

Sumber berita : BERNAMA

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...