Bursa Malaysia

top_rightads

Wednesday, September 18, 2013

Dokumen Pengenalan Diperlukan Untuk Transaksi Wang Mulai 15 September 2013

13 Zulkaedah 1434

KUALA LUMPUR, 18 Sept, 2013- Berkuatkuasa Ahad (15 Sept) semua pelanggan yang melakukan transaksi perniagaan perkhidmatan wang dengan pemegang lesen perlu menunjukkan dokumen pengenalan jika perlu.

Menurut Persatuan Perniagaan Perkhidmatan Wang Malaysia (MAMSB) peraturan itu dibuat sebagai mematuhi Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001.

Akta itu menetapkan pemegang lesen supaya mengenal pasti dan mengesahkan transaksi perkhidmatan Kewangan oleh pelanggan, yang turut dilakukan di negara lain termasuk Kemboja, Singapura dan Australia.

"Pelanggan perlu menunjukkan dokumen pengenalan untuk transaksi pertukaran wang sebanyak RM3,000 dan ke atas dan transaksi kiriman wang tanpa mengira jumlahnya," menurut MAMSB dalam satu kenyataan Rabu.

Pemegang lesen pula perlu mempamerkan notis standard syarat yang ditetapkan di premis masing-masing.

 Menurut kenyataan itu lagi, pemegang lesen juga perlu membuat salinan dokumen pengenalan untuk rekod, bagi transaksi melebihi RM10,000 dan kiriman wang melebihi RM3,000.

Sumber berita: BERNAMA

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...