Bursa Malaysia

top_rightads

Thursday, September 12, 2013

Bumiputera Perlukan Lebih Akses Kepada Pembiayaan Untuk Berkembang Maju

7 Zulkaedah 1434

KUALA LUMPUR, 12 Sept, 2013- Bumiputera memerlukan lebih akses kepada pembiayaan untuk memudahkan mereka mengembangkan perniagaan, kata pemilik syarikat perunding perhubungan awam.

Dengan akses yang lebih baik kepada pembiayaan, syarikat Bumiputera boleh berkembang dan seterusnya meningkatkan penyertaan mereka dalam ekonomi, kata Datuk Mahadzir Lokman kepada Bernama.

"Usaha untuk meningkatkan penyertaan Bumi dalam ekonomi telah lama dilaksanakan dan sebagai seorang Bumi, saya berharap sekali ini, perlaksanaannya berkesan sepenuhnya agar semua Bumi boleh mendapat manfaatnya," kata beliau.

Mahadzir ditemui di luar acara majlis penutup Forum Dasar Global (GPF) Perikatan bagi Rangkuman Kewangan (AFI) 2013 oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Najib yang juga Menteri Kewangan, dijangka mengumumkan dasar untuk meningkatkan penyertaan Bumiputera di dalam sektor ekonomi negara, terutamanya dalam ekuiti, pemilikan hartanah dan modal insan Sabtu ini.

Mahadzir berkata Bumiputera seharusnya bersyukur dengan dasar yang akan diumumkan oleh kerajaan hujung minggu ini.

"Insentif yang diberikan kerajaan khusus untuk kita, bukan Bumiputera tidak akan dapat," kata beliau.

Beliau berkata objektif dasar-dasar ini boleh dicapai sekiranya semua pihak berganding bahu, minda dan tenaga serta belajar dari bukan Bumi yang boleh lagi berjaya walaupun tanpa banyak bantuan kerajaan.

Berita lanjut: BERNAMA

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...