Bursa Malaysia

top_rightads

Friday, December 28, 2012

Majikan Dibenar Struktur Semula Gaji Pekerja Dalam Pelaksanaan Gaji Minimum

15 Safar 1434

KUALA LUMPUR, 28 Disember 2012- Majikan boleh menstruktur semula gaji pekerja dengan menyerap elaun tertentu menjadi sebahagian daripada gaji pokok bagi melaksanakan gaji minimum, kata Setiausaha Majlis Perundingan Gaji Negara T Shanmugam.

Beliau berkata majikan boleh melakukan penstrukturan semula gaji itu selepas berunding dengan pekerja-pekerja.

Penstrukturan semula gaji hanya boleh dilakukan sekali sahaja sebelum tarikh perintah tersebut dikuatkuasa, katanya dalam satu kenyataan Jumaat.

"Penstrukturan semula gaji hanya melibatkan bayaran-bayaran tunai pada waktu kerja biasa sebagaimana dalam tafsiran 'upah' di bawah Seksyen 2 Akta Kerja 1955, Ordinan Buruh Sabah [Bab 67] atau Ordinan Buruh Sarawak [Bab 76]," katanya.

Maklumat lanjut: BERNAMA

1 comment:

  1. Ini adalah satu pengumuman kepada orang awam. Saya Fadilah dari Surabaya, Indonesia dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberi amaran / mendidik orang awam tentang mendapatkan pinjaman dalam talian.
    Satu-satunya firma anda boleh mendapatkan pinjaman dalam talian adalah Dubril Firma Pinjaman.
    Saya menghubungi Dubril Firma Pinjaman ketika saya memerlukan pinjaman segera dan saya telah ditawarkan pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2%.
    Hubungi Dubril Firma Pinjaman melalui e-mel pada dubrilloanfirm@gmail.com.
    Jika anda memerlukan sebarang bantuan atau maklumat mengenai cara untuk pergi tentang proses pinjaman, sila hubungi saya melalui e-mel bfadilah8@gmail.com saya.
    Tuhan merahmati kamu.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...