Bursa Malaysia

top_rightads

Thursday, December 27, 2012

Kewangan Dan Perbankan Islam Dijangka Terus Momentum Pesat Pada 2013

13 Safar 1434

KUALA LUMPUR, 26 Disember 2012- Kewangan dan perbankan Islam diunjur meneruskan momentum pertumbuhan yang pesat pada 2013 meskipun prospek tahun depan yang mencabar dan kelembapan ekonomi global.

Pencapaian kukuh yang dicatatkan sepanjang tahun serta sentimen 'pelaburan selamat' di kalangan pelabur akan menjadi alasan utama bagi industri untuk kekal memberangsangkan.

Dalam Laporan Ekonomi 2012/2013 oleh Kementerian Kewangan, perniagaan perbankan Islam dinyatakan akan terus berkembang pada tujuh bulan pertama tahun ini dengan jumlah aset meningkat 20.6 peratus kepada RM469.5 bilion, mewakili 24.2 peratus daripada aset sistem perbankan negara.

Pada 2011, ia berkembang sebanyak 24.1 peratus kepada RM436.1 bilion, mencerminkan 23.7 peratus daripada jumlah aset sistem perbankan.

Maklumat lanjut: BERNAMA

1 comment:

  1. Saya Husnah dan saya sedang mengambil masa saya keluar untuk memberi keterangan Puan Amanda kerana dia akhirnya menawarkan saya.
    Saya dan suami saya mendapat ke dalam hutang yang sangat besar dengan Bank dan kami memohon pinjaman daripada syarikat pinjaman yang berbeza tetapi semua datang tidak berjaya. sebaliknya mereka mendapat kita ke dalam hutang lebih meninggalkan kita bankrap sehingga saya datang dalam hubungan dengan Puan Amanda, yang menawarkan saya pinjaman. Sekarang kita telah akhirnya menetap hutang kami dan memulakan perniagaan baru dengan wang kiri dari pinjaman. Anda boleh menghubungi beliau hari ini untuk pinjaman dalam apa jua bentuk dan jumlah.
    Hubungi Puan Amanda melalui mana-mana e-mel yang berikut. amandarichardssonloanfirm@gmail.com atau amandarichardson686@gmail.com atau anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya untuk arahan lanjut ikmahusnah@gmail.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...