Bursa Malaysia

top_rightads

Saturday, October 12, 2013

Syarikat Pemula Patut Manfaatkan Media Sosial

7 Zulhijjah 1434

KUALA LUMPUR, 11 Okt , 2013 -- Syarikat-syarikat pemula perlu menggunakan media sosial dengan kerap untuk kekal terhubung dengan pelanggan mereka untuk memahami dan memenuhi keperluan mereka dalam persekitaran perniagaan berdaya saing sekarang, kata pegawai AS Aparna Sain Jumaat.

"Hari ini, terdapat ramai usahawan dalam talian di seluruh dunia, jadi perkara yang paling untuk berjaya ialah untuk mengetahui bagaimana untuk mengekalkan mereka menerusi hubungan yang rapat," kata Sain yang merupakan Penasihat Kanan bagi Program Keusahawanan Global untuk Jabatan Negara AS kepada Bernama.

Sain adalah salah seorang pembentang pada sesi bertajuk "Media Sosial dan Seterusnya" di GES 2013 yang dianjurkan oleh Malaysia sekarang.

Terdahulu pada sesi itu, Hany Rashwan, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Ribbon, sebuah syarikat pemula, berkata mempunyai bilangan pengikut menerusi media sosial yang ramai tidak memberikan impak sebenar kepada perniagaan.

"Beberapa ribu pengikut di Twitter dan Facebook adalah bagus, tetapi perkara yang paling penting untuk usahawan ialah peluang untuk berhubung dengan pelanggan.

"Kita patut tahu, berdasarkan bilangan pengikut, kesannya kepada perniagaan anda," katanya.

Menyuarakan pandangan yang sama, pengasas bersama dan ketua pegawai eksekutif Qabila Media Productions Perihan Abouzeid berkata syarikat pemula perlu mengetahui jenis media sosial yang sesuai untuk perniagaan mereka.

Berita lanjut: BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...