Bursa Malaysia

top_rightads

Monday, October 28, 2013

HSBB 2.0 Bakal Dilaksanakan

23 Zulhijjah 1434

KUALA LUMPUR, 26 Okt, 2013- Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) hari ini menyambut baik pembentangan Bajet 2014 oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak terutama projek Fasa 2 Jalur Lebar Kelajuan Tinggi (HSBB), termasuk projek kabel dasar laut dan menara penghantaran telekomunikasi berjumlah RM5.75 bilion.

Pengerusi MCMC Datuk Mohamed Sharil Tarmizi berkata peruntukan itu merupakan komitmen jelas kerajaan dalam menumpukan usaha ke atas projek jalur lebar yang boleh memberi impak jangka panjang.

"Ini juga menunjukkan perhatian berterusan kerajaan mengenai pentingnya projek jalur lebar dalam agenda transformasi negara selain matlamat menjadi negara maju berpendapatan tinggi," kata Mohamed Sharil.

"Kesinambungan dan penerusan dasar kerajaan menunjukkan petanda baik untuk pembangunan industri telekomunikasi di negara ini, dan kami yakin dengan peruntukan yang disediakan dalam Bajet 2014 tiu, usaha untuk merapatkan jurang digital dan memupuk gaya hidup digital, boleh menjadi kenyataan," katanya.

Peranan utama SKMM ialah untuk melaksanakan dan mempromosi objektif dasar nasional kerajaan untuk sektor komunikasi dan multimedia.

Sumber berita: BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...