Bursa Malaysia

top_rightads

Friday, October 4, 2013

Clixster Terus Buka Ruang Bantu Bumiputera Terlibat Dalam Bidang Telekomunikasi

28 Zulkaedah 1434

KUALA LUMPUR, 3 Okt, 2013 - Pengendali rangkaian talian mudah alih maya (MVNO), Clixster Mobile Sdn Bhd, terus membuka ruang kepada lebih ramai Bumiputera untuk terlibat dalam bidang telekomunikasi.

Ketua Pegawai Eksekutif Clixster Mobile Noor Azlan Khamis berkata setakat ini penglibatan Bumiputera hanya sebanyak 10 peratus.

Setakat ini Clixster telah menjalin kerjasama dengan Angkatan Koperasi Kebangsaan Bhd (Angkasa) yang bernaung dalam Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi & Kepenggunaan untuk tujuan itu, katanya pada sidang media bagi pengumuman pakej baharu Extravaganza.

"Clixster memberi peluang kepada Bumiputera untuk menjadi pengedar, termasuk dalam kalangan peniaga burger, bagi menambah pendapatan," katanya.

Pakej baharu itu yang menggunakan konsep mampu milik dan berbaloi, sesuai dan dapat mengurangkan beban pengguna akibat kenaikan harga bahan api baru-baru ini.

Syarikat telekomunikasi tersebut turut menyasarkan peningkatan bilangan pengguna ketika ini daripada 300,000 kepada 500,000 pengguna sempena mesyuarat perwakilan Umno pada 19 Okt ini.

Sebanyak 200,000 kad sim permulaan percuma akan diedarkan kepada 146,500 perwakilan Umno sempena pemilihan parti, termasuk 40,000 anggota Angkasa yang merupakan perwakilan parti itu.

Berita lanjut : BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...