Bursa Malaysia

top_rightads

Wednesday, October 9, 2013

Perlis Wujudkan Pusat Ternakan Ayam Terbesar Dan Moden

4 Zulhijjah 1434

KANGAR, 8 Okt , 2013- Sebuah pusat ternakan ayam terbesar dan moden berasaskan teknologi hijau, bakal diwujudkan di Chuping, dekat sini yang dijangka menghasilkan pengeluaran 27 juta ayam setahun.

Projek ternakan ayam secara bersepadu itu akan dilaksanakan oleh pelabur tempatan, Terramark Sdn Bhd (Terramark) secara usaha sama dengan kerajaan negeri Perlis.

Majlis menandatangani perjanjian usaha sama itu berlangsung di hotel Seri Malaysia Kangar hari ini, disaksikan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Mahyuddin Yassin.

Terramark diwakili Pengerusinya Datuk Rosli Sharif manakala Menteri Besar Perlis Azlan Man mewakili kerajaan negeri Perlis.

Projek ternakan ayam di tapak seluas kira-kira 80 hektar itu membabitkan pelaburan berjumlah RM270 juta dan bakal menyediakan 700 peluang pekerjaan kepada penduduk tempatan.

 Selain menyediakan ladang ternakan moden dan berhawa dingin, Terramark yang ditubuhkan oleh syarikat induknya, Seloga Holdings Berhad pada 12 Mac lalu itu juga akan turut membina kilang memproses makanan ayam di kawasan seluas empat hektar di Padang Besar.

Berita lanjut: BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...