Bursa Malaysia

top_rightads

Thursday, June 30, 2011

Negara Bakal Kerugian Akibat Perhimpunan Jalanan

Ekonomi negara dijangka mengalami kerugian berbilion ringgit akibat daripada perhimpunan jalanan yang dirancang pada 9 Julai 2011 nanti. Namun, pihak penganjur seakan tidak mengambil peduli dan tetap akan meneruskan perhimpunan berkenaan meskipun mendapat bantahan dan rayuan daripada orang ramai.

Mungkin para penganjur terdiri daripada golongan elit dan sudah kaya. Selalunya bila berada dilangit rumput dibumi akan dilupakan. Sebagai seorang yang beriman, selalunya maslahat atau kepentingan umum perlu diutamakan berbanding dengan malahat individu. Dalam kes ini banyak pihak yang akan mengalami kerugian, dari pemandu teksi sehinggalah kepada golongan peniaga dan pengguna.Kepada golongan biasa, bersamalah kita tidak menyertai mana-mana kumpulan terlibat agar kita tidak digunakan oleh orang-orang atau individu-individu yang sering bersifat terlalu opportunis.

Maka untuk hidup tidak menyusahkan orang lain, maka eloklah kita berada dirumah sahaja pada 9 Julai nanti. Tak payah la nak sertai mana-mana pihak menyertai perhimpunan berkenaan. Secara kebetulan setiap paksi yang nak berhimpun itu terdiri daripada golongan-golongan yang semakin suam-suam kuku dalam politik.

@MyIktisad

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...