Bursa Malaysia

top_rightads

Wednesday, June 1, 2011

Bernama TV Dijual Kepada Media Prima?

Bernama melaporkan bahawa Media Prima Bhd tidak menolak kemungkinan memiliki satu lagi stesen televisyen atau mengambil alih Bernama TV sebagai salah satu strategi daripada pelan pembesaran perniagaannya. Dari segi strategi perniagaan ianya merupakan peluang yang baik bagi mana-mana syarikat dalam proses mengembangkan perniagaannya.

Namun begitu, saya berpendapat , rancangan ini jika berjaya  bakal mewujudkan suasana monopoli didalam industri penyiaran negara. Cukuplah kita selama ini telah disajikan dengan hanya satu  TV satelit yang mempunyai konsesi monopoli yang panjang yang mana tiada pilihan diberikan kepada pelanggan jika kualiti siaran dan kandungannya sering bermasalah.

Bukan untuk masuk campur dalam hal perniagaan orang lain, namun pertimbangan yang sewajarnya perlu diberikan oleh pihak berkuasa dalam memutuskan hal-hal seperti ini. Saya  berpendapat adalah  lebih baik jika RTM disuntik ke dalam Bernama TV selaras dengan pelan pengkoperatan stesen TV milik kerajaan tersebut. Ini sudah tentunya bakal membentuk satu lagi gergasi stesen TV di Malaysia dan ianya sudah tentu bakal mewujudkan persaingan yang lebih sihat di dalam industri penyiaran negara.

@MyIktisad

Rujukan:
http://www.bernama.com/bernama/v5/newsindex.php?id=590735

1 comment:

  1. Hello am Mrs, Merit. pemberi pinjaman yang sah dan dapat diandalkan pinjaman kepada pemberi pinjaman, eh tawaran pinjaman rumah, kredit mobil, pinjaman Hotel, tawaran komersial, yang harus memperbarui semua situasi keuangan di dunia / perusahaan untuk membantu mereka yang terdaftar pemberi pinjaman uang pribadi pinjaman, hipotek, pinjaman konstruksi , tingkat bunga rendah dari 2% dll modal, pinjaman usaha dan pinjaman kredit buruk pekerjaan, start up. Kami membiayai proyek di tangan dan perusahaan Anda / mitra dan saya ingin menawarkan pinjaman pribadi untuk klien mereka dari USD $ 12.000 sampai $ 8.000.000 euro dan pound saja. Aku memberikan pinjaman usaha,
    Pinjaman pribadi, pinjaman mahasiswa, kredit mobil dan pinjaman untuk membayar tagihan. jika kamu
    membutuhkan pinjaman yang harus Anda lakukan adalah untuk Anda untuk menghubungi saya secara langsung
    Dalam: (merithope6@gmail.com)
    Tuhan Memberkatimu.
    Hormat kami,
    Nyonya: jasa Harapan
    Email: (merithope6@gmail.com)

    Catatan: Semua respon harus dikirim ke: (merithope6@gmail.com). hubungi kami melalui e-mail untuk informasi lebih lanjut

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...