Bursa Malaysia

top_rightads

Tuesday, February 12, 2013

MAS Beri 10 Kg Tambahan Berat Bagasi Percuma

2 Rabiulakhir 1434

KUALA LUMPUR, 9 Febuari 2013- Malaysia Airlines hari ini mengumumkan bermula 14 Feb, penumpangnya akan menikmati tambahan 10 kilo kebenaran bagasi tambahan dan caj lebihan bagasi yang lebih rendah untuk perjalanan dalam semua kelas.

Di bawah garis panduan bagasi baharu itu, semua penumpang dewasa dan kanak-kanak akan menikmati kebenaran membawa masuk 30, 40 dan 50 kg bagasi percuma untuk perjalanan dalam kelas ekonomi, bisnes dan pertama.

Tambahan bagasi ini merangkumi semua perjalanan bermula tarikh ini walaupun tiket yang dikeluarkan sebelum itu menunjukkan kebenaran bagasi percuma yang lebih rendah.

Manfaat ini diperkenalkan untuk semua penerbangan melibatkan konsep sistem berat untuk pemeriksaan masuk bagasi, kecuali perjalanan ke dan dari Los Angeles di mana caj adalah berdasarkan sistem bilangan beg.

"Polisi bagasi periksa masuk yang disemak semula itu meningkatkan tawaran produk kami dalam landskap bersaingan sengit industri penerbangan komersil. ini juga sejajar dengan strategi Rancangan Perniagaan kami iaitu 'Menarik Semula Pelanggan'," kata ketua pegawai eksekutif kumpulan Ahmad Jauhari Yahya dalam satu kenyataan.

Caj untuk berat yang melebihi berat percuma baharu akan dikira mengikut zon perjalanan dengan kadar tetap dikenakan bagi setiap 5 kilo lebihan bagasi.

Kadar bagasi lebihan bagi setiap blok 5 kilo lebihan adalah RM30, RM60 dan RM90, mengikut zon perjalanan.

Maklumat lanjut: BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...