Bursa Malaysia

top_rightads

Tuesday, February 19, 2013

Keuntungan Unit Maybank Di Indonesia Melonjak Kepada 1.7 Trilion Rupiah

9 Rabiulakhir 1434

KUALA LUMPUR, 19 Febuari 2013- Unit perbankan komersial Maybank di Indonesia, PT Bank Internasional Indonesia TBK (BII), menyaksikan keuntungan sebelumnya cukainya bagi tahun kewangan berakhir 31 Dis, 2012, melonjak 72 peratus kepada 1.7 trilion rupiah (100 rupiah = RM0.03) berbanding 985 bilion rupiah tahun sebelumnya.

Dalam satu kenyataan Selasa, Maybank berkata prestasi yang meningkat itu dicapai ekoran pertumbuhan kukuh semua perniagaan teras bank itu, pertumbuhan deposit yang teguh, kualiti aset yang bertambah baik termasuk di anak-anak syarikatnya serta peningkatan operasi keseluruhan yang berterusan.

"Kami telah mencapai kejayaan baharu dengan keseluruhan aset meningkat ke paras melebihi 100 trilion rupiah dan mencapai rekod keuntungan yang melebihi satu trilion rupiah," kata Pengarah Presiden, Datuk Khairussaleh Ramli.


Beliau berkata, matlamat syarikat ialah meraih agihan pasaran dalam semua portfolio perniagaan terasnya dengan hala tuju strategik baharu "untuk menjadi bank perhubungan terkemuka di Indonesia."

"Untuk menyokong pelan pertumbuhan kami, kami telah memulakan satu program transformasi yang dipanggil IMPACT, yang terdiri daripada 28 inisiatif yang melibatkan semua fungsi keupayaan dan perniagaan dalam tiga tahun akan datang," katanya.

Program itu akan memberikan tumpuan kepada usaha mengembangkan perniagaan kumpulan, membina kapasiti dan memperkukuh fundamental untuk memastikan kelestarian, dan membangunkan sumber-sumber utamanya iaitu pekerja bank.

Maklumat lanjut : BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...