Bursa Malaysia

top_rightads

Tuesday, February 26, 2013

Malindo Air Terima Sijil Operasi Syarikat Penerbangan

16 Rabiulakhir 1434

KUALA LUMPUR, 26 Febuari 2013- Malindo Air telah menerima Sijil Pengendali Udara (AOC) daripada Jabatan Penerbangan Sivil (DCA) untuk menjalankan operasi udara komersil.

Dalam satu kenyataan Selasa, Malindo Air berkata kelulusan itu adalah satu kejayaan dalam memperkenalkan syarikat penerbangan tambang murah baharu yang dinanti-nantikan itu.

Anggota Lion Group itu berkata ia menyasarkan untuk memulakan operasi pada Mac.

Syarikat penerbangan hybrid pertama Malaysia itu berkata ia akan memperkenalkan penawaran produk kelas bisnes dan ekonomi.

Pesawat yang mempunyai tempat duduk yang lebih lebar iaitu 45 inci untuk kelas bisnes dan 32 inci di kelas ekonomi itu menawarkan pilihan baharu untuk keselesaan penumpang.

Penerbangan juga disediakan dengan kemudahan seperti televisyen Peribadi, perkhidmatan makanan di kelas bisnes dan snek di kelas ekonomi.

Lain-lain tambahan nilai yang ditawarkan oleh Malindo Air ialah elaun bagasi percuma 30kg untuk kelas bisnes dan 15kg bagi kelas ekonomi.

Berpangkalan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur, ia akan menjadi syarikat penerbangan pertama menggunakan B737-900ER serba baharu di Malaysia.

Maklumat lanjut : BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...