Bursa Malaysia

top_rightads

Tuesday, February 19, 2013

Cara Tingkatkan Trafik Blog Dan Laman Web Dengan Link Collider

9 Rabiulakhir 1434

Adalah menjadi harapan bagi setiap pemilik blog atau laman web mempunyai ramai pengunjung. Banyak blog atau laman web yang telah memberikan tip-tip untuk menaikkan trafik  blog atau laman web, namun ayat yang amat memedihkan bagi mereka yang baru hendak berjinak-jinak  ialah "kandungan blog perlulah menarik". Iyalah..semua orang tahu, tetapi kalau tak bermula dari awal, atau bertatih, mana akan datangnya kandungan yang menarik.

Penulis baru-baru ini telah menemui sebuah laman web yang mengetengahkan idea yang menarik dalam menaikkan trafik blog. Servisnya adalah percuma. Anda hanya perlu mendaftar di alamat : http://www.linkcollider.com/ dan ikut sahaja arahan yang diberikan. Cara permainannya adalah berdasarkan mata atau "token" akan diberikan secara percuma sebanyak 1000. Apabila anda meletakkan alamat laman blog anda di sana, "token" anda akan ditolak sebanyak 30 .

Pada masa yang sama, rakan-rakan yang lain akan menyerbu ke laman web anda unduk mengumpulkan mata atau "token" pada setaip kali "clik" sehinggalah "token" anda habis. Untuk mengumpulkan "token" semula anda perlu lakukan perkara yang sama ke laman web yang lain yang berada di tempat yang sama.  Selain daripada itu 'token juga akan diberi secara percuma sebanyak 1000 sehari jika anda kembali dan 'log in' kembali pada hari berikutnya. Cara yang demikian akan menyebabkan trafik ke blog atau laman web anda meningkat, walaupun pelayarannya datang daripada pelbagai negara.Ini berlaku pada blog-blog kepunyaan penulis, di mana trafik naik secara mendadak selepas mendaftar di laman berkenaan.

Namun , bagi mereka yang lebih sukakan trafik masuk, hal yang sedemikian bukanlah menjadi masalah kerana aliran trafik bakal membuka ruang ataupun peluang untuk pengiklanan secara pukal berbanding dengan kaedah per klik yang terlalu mengambil masa yang banyak.

Walau bagaimanapun, penulis belum habis menjelajahi teknik-teknik yang ada di "link Collider" ini. Namun penulis mengalu-alukan sebarang komen atau maklum balas dari sesiapa yang telah mahir dan mempunyai pengalaman menggunakan kaedah berkenaan.

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...