Bursa Malaysia

top_rightads

Friday, October 7, 2011

Hapuskan Penyangak Hartanah:Boikot Dari Membeli Rumah Berharga Lebih RM 200,000

Rakyat Malaysia perlu berani melancarkan "boikot" dari membeli rumah berharga lebih daripada RM 200,000. Ini adalah kerana,harga rumah yang tinggi sekarang adalah lebih berpunca daripada tindakan penyangak-penyangak hartanah yang tamak haloba. Mereka membeli hartanah dalam kuantiti yang banyak dengan bertujuan menjualnya semula pada harga yang tinggi. Ada pula kecenderungan pemaju menyorok unit-unit tertentu daripada dijual agar bekalan hartanan di pasaran akan terus berkurangan.

Antara yang boleh dilakukan oleh para pengguna ialah dengan berpakat menanggguhkan pembelian rumah dalam tempoh setahun hingga dua tahun akan datang. Pertimbangan boleh dilakukan dengan hanya memilih rumah-rumah yang menawarkan harga kurang daripada RM 200,000 seunit. Ini adalah penting agar para pemaju perumahan dan penyangak-penyangak hartanah dari terus menindas rakyat Malaysia.

Kerajaan juga perlu bertindak tegas kepada golongan ini. Mereka tidak ada bezanya dengan ulat-ulat tiket yang berleluasa di Hentian Bas atau di Stadium Bolasepak selama ini. Jika usaha dilakukan untuk benteras ulat-ulat ini, mampu dilakukan, kita tidak nampak alasan  kenapa tindakan yang sama tidak dapat dilakukan ke atas mereka.

@MyIktisad

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...