Bursa Malaysia

top_rightads

Tuesday, August 23, 2011

Pengguna Asia Tenggara Terpengaruh Dengan Iklan Dalam Talian

Bernama pada 22 Ogos  2011 telah melaporkan bahawa  para pengguna di Asia Tenggara amat terpengaruh dengan iklan dalam talian, terutama jika kandungannya disasarkan secara khusus atau jika rakan-rakan mereka turut terlibat dengan produk atau jenama itu, kata syarikat maklumat global, Nielsen Holdings.

Hasil penemuan daripada kajian seluruh dunia mendedahkan yang hampir tiga suku atau 73 peratus daripada pengguna di rantau ini dipengaruhi oleh iklan laman sesawang standard di laman media sosial, kata Nielsen dalam satu kenyataan hari ini.

Laporan Nielsen turut mendapati 69 peratus daripada pengguna Asia Tenggara mengikuti jenama atau syarikat yang disukai, lebih tinggi daripada purata global sebanyak 52 peratus.

"Selain daripada itu, media penjanaan pengguna (pendapat pengguna yang dihantar secara dalam talian) kini adalah bentuk yang paling dipercayai media di kalangan pengguna digital Asia Tenggara.
"Secara keseluruhan, 54 peratus pendapat pengguna dihantar secara dalam talian," kata Nielsen.
Syarikat menambah para pengguna laman perangkaian sosial di Asia Tenggara kini kian beralih ke platform perangkaian sosial bagi mendapatkan nasihat atau saranan, mendapatkan diskauan ataupun tawaran khas. - BERNAMA

Sesungguhnya berita ini telah menunjukkan prospek yang baik dalam jangka masa panjang bagi pemilik-pemilik laman web di Asia . Peluang ini seharusnya perlu direbut oleh pelayar-pelayar di alam maya bagi meningkatkan kualiti media yang mereka miliki dan seterusnya boleh memberikan nilai kepada pemilik lama-laman web dalam jangka masa yang panjang.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...