Bursa Malaysia

top_rightads

Tuesday, March 3, 2015

Beri Tumpuan Kualiti Jalur Lebar Berbanding Penurunan Harga

13 Jamadil Awal 1436

Kerajaan disaran memberi tumpuan bagi memastikan para penyedia perkhidmatan memberikan kualiti yang terbaik terhadap servis jalur lebar yang disediakan berbanding meminta mereka menurunkan harga perkhidmatan. Tiada guna harga murah, jika perkhidmatan yang diberikan berstatus tahap lama.

Jika dilihat penyedia perkhidmatan sekarang, mereka kini juga bergelut dengan kenaikan kos operasi dan ianya tidak berpunca daripada harga minyak semata-mata. Sebagai contoh , perlaksanaan umur persaraan minimum 60 tahun, gaji minimum dan lain-lain juga menyumbang kepada kenaikan kos operasi. Itu belum mengambil kira Cukai Barangan & Perkhidmatan(GST) yang bakal dilaksanakan tidak lama lagi. Kecualilah pihak kerajaan sanggup memberikan pengecualian cukai berkenaan terhadap para penyedia perkhidmatan jalur lebar.

Rakyat di Malaysia perlu dididik untuk sanggup membayar lebih bagi mendapatkan kualiti perkhidmatan yang baik, pada masa yang sama penyedia perkhidmatan perlulah memastikan pelanggan mereka sentiasa mendapat perkhidmatan yang berkualiti seperti yang dijanjikan tanpa ada harga yang tersembunyi.



Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...