Bursa Malaysia

top_rightads

Saturday, March 16, 2013

BT Sasar Wujudkan 600-800 Pekerjaan Di M'sia Dalam 3 Tahun Akan Datang

5 Jamadilawal 1434

KUALA LUMPUR, 15 Mac , 2013- British Telecommunications Plc (BT) menyasarkan pewujudan 600 hingga 800 pekerjaan berpendapatan tinggi dan bernilai tinggi di Malaysia dalam tempoh tiga tahun akan datang dengan pembukaan sebuah kemudahan Perkhidmatan Berkongsi Global di Kuala Lumpur.

Dalam satu kenyataan, BT berkata pekerjaan-pekerjaan baharu ini merangkumi jawatan pemaju perisian, pengurus jaminan kualiti, pemimpin teknikal, pengurus projek dan jawatan dalam fungsi-fungsi sokongan yang lain.

BT ialah sebuah anak syarikat milik penuh BT Group Plc, sebuah syarikat perkhidmatan telekomunikasi multinasional Britain yang beribu pejabat di London.

Kemudahan Perkhidmatan Berkongsi Global yang baru dibuka oleh BT itu merupakan perkongsian dengan Perbadanan Pembangunan Multimedia Malaysia (MDeC).

Presiden BT Global Services bagi Asia Pasifik, Timur Tengah dan Afrika, Kevin Taylor, berkata pelaburan kumpulan itu di Malaysia membolehkannya memberikan perkhidmatan yang lebih baik kepada pelanggannya dengan memanfaatkan pekerja berbakat tempatan di negara-negara seluruh dunia dan menyokong usaha peluasannya di rantau-rantau pertumbuhan tinggi.

BT berkata kemudahan itu terdiri daripada dua pusat, yang menempatkan pasukan berkemahiran tinggi BT untuk memberikan perkhidmatan yang menyokong keperluan perniagaan syarikat itu di seluruh dunia.

"Yang pertama ialah Pusat Pembangunan Global (GDC). Melalui penggemblengan tenaga dengan rangkaian lapan GDC BT yang lain di seluruh dunia, ia akan mencipta inovasi dan memajukan penyelesaian teknologi maklumat dan komunikasi.

"Yang kedua ialah Pusat Perkhidmatan Berkongsi Penyerahan Kontrak (CDSS). Pusat yang membentuk sebahagian daripada rangkaian global BT dalam penyediaan kontrak komersial dan pengurusan projek itu akan menyokong kontrak perkhidmatan teknologi maklumat rangkaian terurus dengan pelanggan-pelanggan multinasional yang besar," jelasnya.

Maklumat lanjut: BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...