Bursa Malaysia

top_rightads

Tuesday, March 12, 2013

YAHOO Malaysia Sasar Pertumbuhan Dua Digit Tahun 2013

29 Rabiulakhir 1434

PETALING JAYA, 12 Mac, 2013- Yahoo Malaysia menyasarkan pertumbuhan dua digit tahun ini, dipacu oleh peningkatan jumlah pengguna dan pengiklanan digital.

Duta Negara dan Pengarah Jualannya Jon Tjin Kee berkata Yahoo mempunyai 8.6 juta pengguna Malaysia ketika ini.

"Malaysia merupakan pasaran utama di Asia Tenggara, dan kami yakin akan pertumbuhan dua angka dalam jumlah pengguna dan pengiklan digital tahun ini," katanya pada taklimat media, Selasa.

Beliau berkata syarikat itu meletakkan segmen mudah alih sebagai keutamaan dalam menarik lebih ramai pengguna dan pengiklan memandangkan kira-kira 30 hingga 40 peratus pengguna Yahoo Malaysia merupakan pengguna mudah alih.

"Malaysia merupakan antara negara yang mempunyai bilangan pemilik telefon mudah alih tertinggi di rantau ini, sebanyak 27 peratus, dan oleh itu kami berharap dapat menguasai pasaran bagi memacu pertumbuhan," katanya.

Jon berkata Yahoo Malaysia mahu menjadikan mudah alih sebagai bahagian besar Yahoo, bagi memastikan pengguna dapat terus berhubung hanya menerusi sentuhan jari.

"Ini diperkukuh menerusi pelancaran Yahoo Mail pada iPhone Android dan Windows selain reka bentuk semula lengkap aplikasi Flickr iPhone pada iPhone," katanya.

Jon berkata kumpulan itu akan terus meneroka perbelanjaan pasaran digital di Malaysia di mana ia menjangkakan melebihi RM450 juta tahun lepas.

"Peluang ini dijangka memacu pertumbuhan perniagaan Yahoo Malaysia tahun ini," katanya.

Maklumat lanjut: BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...