Bursa Malaysia

top_rightads

Wednesday, January 16, 2013

DRB-Hicom Harap Selesai Jual 30 Peratus Kepentingan Dalam Bank Muamalat Dalam Tempoh 3-6 Bulan

5 Rabiulawal 1434

JOHOR BAHARU, 15 Januari 2012- DRB-Hicom Bhd berharap dapat menyelesaikan penjualan 30 peratus kepentingannya dalam Bank Muamalat dalam tempoh tiga hingga enam bulan akan datang.

Pengarah Urusan Kumpulan Datuk Seri Mohd Khamil Jamil berkata syarikat itu sedang berunding dengan beberapa pihak, termasuk Affin Bank Bhd dan sebuah entiti asing, yang beliau enggan menamakannya.

Beliau berkata penjualan sebahagian kepentingannya dalam Bank Muamalat akan membolehkan bank itu menjalin usaha sama dengan bank lain dan meningkatkan keupayaannya selari dengan perancangan Bank Negara Malaysia untuk mewujudkan bank Islam besar dalam negara.

Beliau bagaimanapun berkata bank itu perlu mencari rakan yang dapat melengkapkan kehadirannya yang lemah dalam segmen korporat.

Ketua Pegawai Eksekutif Bank Muamalat Datuk Mohd Redza Shah Abdul Wahid berkata bank itu merancang membuka 50 khidmat pajak gadai Islam baharu, Ar-Rahnu, di pejabat pos menjelang akhir Mac tahun ini.

Ia juga merancang membuka 15 cawangan baharu Ar-Rahnu di seluruh negara bagi menampung permintaan yang semakin meningkat untuk perkhidmatan berkenaan.

Maklumat lanjut: BERNAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...