Bursa Malaysia

top_rightads

Saturday, November 3, 2012

Sandy Bakal Perlahankan Ekonomi Malaysia

18 Zulhijjah 1433


KUALA LUMPUR, 2 November 2012- Taufan Sandy tidak akan memberikan impak besar kepada ekonomi Malaysia kerana bencana itu hanya menjejaskan ekonomi global dalam jangka pendek, kata perunding S Das & Associates Pty Ltd, Satyajit Das.

"Saya tidak rasa ia akan mempunyai kesan besar dalam jangka panjang kerana dalam jangka pendek ia akan mengurangkan pertumbuhan dan jelas sekali, dalam suku ini dan mungkin dalam suku akan datang. Bahagian pembinaan semula akan dibiayai oleh insurans semula dari luar Amerika Syarikat.

"Apa jadi sekiranya beberapa perkara kita boleh kawal dan beberapa perkara kita tidak boleh kawal. Kita akan terjejas oleh bencana ini tetapi tahap mana kita terjejas tidak diketahui dan kita telah menjadi penerima dalam setahun atau lebih untuk beberapa perkara seperti apabila Jepun membuat keputusan untuk menutup loji nuklear, ia amat baik untuk eksport LNG kita," kata beliau kepada pemberita selepas menyampaikan ceramah bertajuk "The End of Growth?" Jumaat.

Maklumat lanjut:BERNAMA

1 comment:

  1. Saya Husnah dan saya sedang mengambil masa saya keluar untuk memberi keterangan Puan Amanda kerana dia akhirnya menawarkan saya.
    Saya dan suami saya mendapat ke dalam hutang yang sangat besar dengan Bank dan kami memohon pinjaman daripada syarikat pinjaman yang berbeza tetapi semua datang tidak berjaya. sebaliknya mereka mendapat kita ke dalam hutang lebih meninggalkan kita bankrap sehingga saya datang dalam hubungan dengan Puan Amanda, yang menawarkan saya pinjaman. Sekarang kita telah akhirnya menetap hutang kami dan memulakan perniagaan baru dengan wang kiri dari pinjaman. Anda boleh menghubungi beliau hari ini untuk pinjaman dalam apa jua bentuk dan jumlah.
    Hubungi Puan Amanda melalui mana-mana e-mel yang berikut. amandarichardssonloanfirm@gmail.com atau amandarichardson686@gmail.com atau anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya untuk arahan lanjut ikmahusnah@gmail.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...