Bursa Malaysia

top_rightads

Tuesday, January 6, 2015

Kerjasama Erat Kerajaan Negeri & Pusat Amat Penting Bagi Pembangunan Semula Negeri-negeri Dilanda Banjir

15 Rabiulawal 1436

Bencana banjir yang melanda beberapa negeri baru-baru ini menuntut kerjasama yang lebih erat di antara kerajaan pusat dan negeri. Kedua pihak kini dilihat perlu bertindak saling lengkap melengkapi di antara satu sama lain bagi memulihkan semula keadaan sosioekonomi rakyat yang amat terkesan dengan bencana banjir yang berlaku di luar kebiasaan.

Disebalik bencana yang melanda, terbentuk satu titik persamaan di antara dua pihak iaitu iltizam bagi membangun serta memulihkan kehidupan mangsa-mangsa banjir. Ianya bakal memberikan satu peluang bagi merombak semula secara besar-besaran kemudahan infrastruktur agar lebih berkesan dan bersedia dalam menghadapi apa jua kemungkinan di masa akan datang.

Apa yang penting, semua pihak perlu menghentikan sebarang polemik yang tidak berkesudahan yang boleh menghalang kemajuan penduduk dan rakyat. Masa , tenaga serta sumber perlu dumaksimakan penggunaannya dalam membangunkan umat.

Wallahualam

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...