Bursa Malaysia

top_rightads

Monday, August 28, 2017

M&A Di Malaysia Dilihat Agak Perlahan

6 Zulhijjah 1438

Kegiatan pengambilalihan dan percantuman dilihat agak perlahan di dalam negara akhir akhir ini. Ini disebabkan kurangnya aktiviti berkenaan yang berlaku dikalangan syarikat syarikat besar. Selain daripada itu beberapa cadangan M&A yang sedang dilakukan telah menemui kegagalan. Kegagalan yang tebaru ialah kegagalan proses M&A di antara RHB Bank & Ambank.

Walau bagaimanapun, kegagalan sesuatu M&A bukanlah pengukur kepada tahap prestasi sesuatu ekonomi. Ianya mungkin memberi kebaikan dan mungkin juga sebaliknya. Antara kebaikan ialah ianya bakal menaikkan saiz modal entiti berkenaan bagi memastikan kemampanan untuk terus bersaing di ekonomi terbuka.

Keburukannya pula ialah, akan berlaku pula pertindihan tugas dikalangan kakitangan yang boleh menambah masalah pengangguran jika proses M&A ini tidak dilakukan secara berhati hati.

Wallahualam

1 comment:

  1. Alhamdulillah kami sekeluarga ucapkan banyak terima kasih kepada KI RONGGO LAWE atas bantuan KI RONGGO LAWE kami sudah bisa membayar semua hutang hutang kami yang menumpuk setinggi gunung kami juga sudah bisah buka usaha KI RONGGO LAWE, dulunya si saya ragu ragu dan kurang percaya yang namanya pesugihan uang gaib tapi mencoba dan alhamdulillah ternyata KI RONGGO LAWE benar - benar bisa menbantu saya dengan pesugihan uang gaib sekali lagi terima kasih KI RONGGO LAWE salam sukkses selalu.
    kalau mau seperti saya hubungi KI RONGGO LAWE Tlp/WhatsApp : 0853-1403-1099, atau KLIK DISINI

    INILAH JENIS MACAM PESUGIHAN DAN BOCORAN TOGEL 2D 3D 4D 5D 6D.....
    KI RONGGO LAWE Tlp/WhatsApp : 0853-1403-1099, atau KLIK DISINI

    >PESUGIHAN TUYUL| PELARIS USAHA
    >PESUGIHAN UANG GAIB
    >PESUGIHAN JIN KHODAM
    >PESUGIHAN UANG ASMA
    >PESUGIHAN UANG SEPASANG
    >PESUGIHAN UANG BALIK
    >TRANSFER JANIN
    >PESUGIHAN PUTIH TAMPA TUMBAL
    >PESUGIHAN NIKAH JIN
    >PELARISAN DAGANG........

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...